Denne annonsen har utløpt.
Bakgrunn for behovet
Vinmonopolet åpnet sin første nettbutikk i 2002 og fikk native apper for iOS og Android i 2016.
De siste to årene har vi hatt rundt 30 millioner besøk på web og app, hvor av rundt 10 millioner i app.
71% av trafikken på web kommer fra mobil.
Vinmonopolet jobber ikke for å øke salget på nett derfor brukes analyse til å forbedre kundeopplevelsen på web og i appene.
Vi har inntil sommeren 2023 brukt Google Universal Analytics og Firebase til å analysere trafikken i disse 3 kanalene. Nå skal vi i gang med å sette opp GA 4 fra scratch for både WEB og apper, og ønsker konsulentbistand for å sette opp dette på en hensiktsmessig måte, samt kontinuerlig bistand til å forvalte målinger og bidra med analyser.
Behov konsulent:
Oppstart og implementeringsfase
- Lede arbeidet med å sette opp GA4
- Pådriver og samarbeidspartner for utviklerne slik at dette blir implementert
- Samarbeide med utviklerne med å sette opp grunnleggende tracking i nytt verktøy
- Sette opp ulike egendefinerte trakter, for eksempel for utsjekk
Driftsfase
- Optimalisere brukeropplevelse- finne barrierer og foreslå tiltak
- Bidra til å sette KPI’er og lage rapporter
- Samarbeide med designer for å finne bekrefte/avkrefte hypoteser
- Måle nyutviklet funksjonalitet for å se om/hvordan kunder bruker det og foreslå tiltak for å øke bruken
Oppstart: Slutten av november/starten av desember
Varighet: 1 år, med opsjon på 1 år
Arbeidssted: Oslo
Omfang: 100%
Stillingsnavn | Google Analytics GA4 | |
Oppdragsgiver | Aktieselskapet Vinmonopolet | |
Arbeidssted | Norge | |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett | |
Søknadsfrist | 08.11.2023 | |
Sist endret | 08.11.2023 23:10 |