Denne annonsen har utløpt.
Bakgrunn/Om oppdraget
Teknotorget, vårt IT-service og mottakssenter, leverer brukerstøtte og IT-servicefunksjoner for i overkant av 1000 brukere fordelt over hele landet. Målet er at 80 % av henvendelsene skal løses av Teknotorget, noe som stiller krav til generell IT-kompetanse og dyktighet. Vi jobber etter ITIL prosesser tilpasset Statsbygg.
Arbeidstiden styres av åpningstiden på 1. linje telefoni. Det forventes at man er klar for å betjene telefon fra kl 08.00.
Oppdraget vil passe for juniorkonsulenter.
Primær oppgaver:
- Betjene 1. linje telefonsupport, håndtere web-henvendelser og avtalt personlig fremmøte
- Håndtering av supportsaker knyttet til Microsoft365, Windows 10 og klientutstyr
- Support på mobile enheter, primært iPhone
- Generell sluttbruker veiledning og støtte
- Registering og oppfølging av innmeldte saker, feil og endringsønsker i vårt Helpdesk system Point of Business
- Support på møterom og AV utstyr
Sekundær oppgaver:
- Generelle driftsoppgaver som blant annet SW/HW installasjon av PC’er, drift av videokonferanseutstyr, telefoni m.m.
- 2. linje support på multimaskiner
- Koordinering med 3. linje
- Dokumentasjon
Forventet kompetanse til kandidat:
- Fagbrev IKT, Høyskoleutdanning eller tilsvarende innenfor IKT
- Relevant erfaring fra 1. linje support og kundeservice
- God kjennskap til Microsoft 365 og standard Microsoft Office programvare
- God kjennskap til Windows 10 og administrative støtteverktøy (AD)
- God kjennskap til oppsett og feilsøking på klientmaskiner og mobile enheter
- God framstillingsevne, både muntlig og skriftlig norsk
Fordel om kandidatene har:
- Microsoft Sertifiseringer
- God kjennskap til generell feilsøking knyttet til installasjon av programvare og operativsystem
- Erfaring og kjennskap til AV-utstyr og videokonferanser
- Erfaring med Equitrac evt. andre "follow me" løsninger for print
Personlige egenskaper:
- Serviceinnstilt
- Løsningsorientert
- Strukturert
Oppstart: 01.12.2023
Varighet: 1 år
Omfang: 100%
Lokasjon: Onsite i Statsbygg sitt kontor i Oslo
Stillingsnavn | 1.linje brukerstøtte | |
Oppdragsgiver | Statsbygg | |
Arbeidssted | Norge | |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Håndverk / Bygg / Anlegg / Mekanikk | |
Søknadsfrist | 20.10.2023 | |
Sist endret | 20.10.2023 22:10 |