Denne annonsen har utløpt.
Bakgrunn for behovet
CBDS-programmet (Cross Border Digital Services) omfatter mange ulike aktiviteter som nordiske og baltiske land er involvert i for å fremme digital transformasjon i den nordisk-baltiske regionen. Det er behov for omfattende koordinering, oppfølging og rapportering av aktivitetene i programmet; bl.a. rapportering til MR/HNG DIGITAL, organisering av workshops og seminarer på programnivå, forberedelse av kontrakter med sentrale aktører, utadrettete kommunikasjon osv.
Sekretariatet skal gi støtte til programkomiteen og for oppfølging av programmet. Sekretariatet vil sørge for koordinering mellom prosjektene i programmet og identifisere synergier på tvers. Sekretariatet vil også utarbeide veikart, skrive statusrapporter, organisere møter i CBDS-programkomiteen og andre administrative oppgaver. Det er et sentralt poeng at flere land skal ta del i de ulike sekretariatsoppgavene, selv om det norske Digitaliseringsdirektoratet leder sekretariatet.
Behovet
Digdir har behov for bistand fra én konsulent i ca. 50% stilling, dvs. ca. 20 timer i uken. Konsulenten skal jobbe tett sammen med Digdirs eksisterende medarbeider. Det kan være behov for å opp- eller nedjustere antallet timer per uke.
Krav til konsulenten
Digdir ønsker at konsulenten har:
- Relevant utdanning på masternivå
- Innsikt i utfordringer og muligheter for utvikling av grensekryssende digitale tjenester i Norden og Europa
- Erfaring med digitaliseringsprosjekter på operativt og/ eller politisk nivå
- Erfaring med koordinering av nordisk-baltiske og/eller europeiske samarbeidsprosjekter
I tillegg ønsker Digdir at konsulenten evner å:
- utarbeide offentlige rapporter og dokumenter
- planlegge og gjennomføre internasjonale samarbeidsmøter, workshoper og lignende
- samarbeide godt som en del av et team, samt på tvers av ulike fagmiljøer
- levere med høy kvalitet innen korte frister
- kommunisere svært godt på engelsk og norsk, både muntlig og skriftlig
Oppstart: 16.05.2022
Varighet: 31.12.2022, Digdir kan ha behov for å forlenge avtalen
Arbeidssted: Kombinasjon av vanlig kontor (Økern Portal) og hjemmekontor
Omfang: 50%
Stillingsnavn | prosjekt- og prosessleder | |
Oppdragsgiver | Digdir | |
Arbeidssted | Norge | |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Søknadsfrist | 28.04.2022 | |
Sist endret | 28.04.2022 22:11 |