Denne annonsen har utløpt.
Om oppdraget:
Til seksjon Helse- og administrative anskaffelser søker vi en konsulent som har meget god erfaring og kompetanse på gjennomføring av anskaffelser i offentlig sektor, fortrinnsvis med anskaffelser av helsefaglig utstyr og helsefaglig profesjonelle tjenester. Seksjonen har periodevis veldig mange samtidige anskaffelser og rådgivningsoppdrag for kundene. Seksjonen implementerer i disse dager kategoristyring. Seksjonen har ansvaret for 4 hovedkategorier: Administrasjon, Helse, Eiendom og Personell. Behovet som nå ønskes dekket er hovedsakelig en seniorkonsulent som kan bistå under helsekategorien, men som også skal kunne bistå de andre kategoriene ved behov. Oppdragene under helsekategorien omfatter blant annet laboratorierelaterte anskaffelser og andre helsefaglige oppdrag, herunder forbruksvarer, instrumenter, analyseutstyr mm.
Pr. i dag benytter NHN konkurransegjennomføringsverktøy og kontraktsadministrasjonsverktøyet Mercell, samt arkivsystemet P360.
Arbeidsoppgaver:
- Gjennomføre anskaffelsesprosjekter for helseforvaltningen
- Lede prosjekter fra oppstart/initiering til kontraktsignering, herunder:
- Utarbeide anskaffelsesdokumenter
- Lede evaluering og forhandlinger mm.
- Bistand til avtaleoppfølging
- Bistand til interne prosjekter for standardisering og digitalisering i avdelingen, eventuelt annet profesjonaliseringsarbeid knyttet til anskaffelser.
Krav:
- Meget god erfaring (minimum 5 år) med lov og forskrift om offentlige anskaffelser
- Kompetanse med bruk av kontorstøtteverktøy MS Office, spesielt MS Excel
- Kompetanse med bruk av konkurransegjennomføringsverktøy
- Kompetanse med bruk av arkivsystemer
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner (norsk og engelsk) ettersom jobben innebærer mye kontakt med ansatte i helseforvaltningen, internt i NHN og leverandørmarkedet.
Evalueringskrav:
Relevant erfaring fra prosjekter som omfatter følgende:
- Erfaring fra helsesektoren med offentlige anskaffelser av helsefaglig utstyr og helsefaglig profesjonelle tjenester
- Erfaring og ledelse med gjennomføring av offentlige anskaffelser. Erfaring med anskaffelser innenfor øvrige kategorier (se Bilag 1, Bistanden som skal utføres)
- Erfaring med evaluering av tilbud, og evalueringsmodeller
- Erfaring med SSA-kontrakter og andre standardkontrakter
Oppstart: Juni 2021
Varighet: 1 år, mulighet for forlengelse i 1 år
Omfang: 50-100%
Lokasjon: Hjemmekontor, onsite når koronasituasjonen tillater det
Stillingsnavn | Konsulent Helse- og administrative anskaffelser | |
Oppdragsgiver | Norsk Helsenett | |
Arbeidssted | Norge | |
Fylke | Oslo | |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Helse / Sosial | |
Søknadsfrist | 21.05.2021 | |
Sist endret | 22.09.2021 21:12 |