Denne annonsen har utløpt.
Bistanden som skal utføres og krav til kompetanse
M365 er en ny løsning for Kunden, og det er derfor ønskelig med ekstern ekspertise i gjennomføring av oppgaver som omhandler forarbeider, planlegging, innføring og oppfølging av M365:
- Føre dialog med NHN (kundens leverandør av M365) og bistå med det ansvaret kunden har blant annet:
- Innføring av M365 og forankring i ledelsen og arkitekturstyret (inkl. personvernombud og informasjonssikkerhetsansvarlig)
- Opprette en prosjektgruppe med medlemmer fra relevante avdelinger i organisasjonen
- Anbefale roller som bør være på plass før pilotering
- Vurdere anbefale navnestandard for M365 og Intune, som kan dekke områder som bruk, retningslinjer og personvern
- Planlegge informasjonsstyring, herunder gjennomføre karlegging av informasjon og klassifisering etter konfidensialitet
- Overordnet forvaltning av M365 i egen organisasjon.
- Kvalitetssikring av planer og leveranser
- Bistå med å utforme, etablere og være en del av et internt forvaltningsteam basert på beste praksis
- Gjennomføre en eller flere piloter
- Dokumentere løsninger og erfaringer gjort underveis
- Interim Systemansvarlig
- Overlevering til permanent systemansvarlig.
Ressursen vil inngå i en gruppe med interne og eksterne ressurser.
Kunden ønsker en ressurs som har erfaring med etablering og konfigurasjon av M365 plattformen og applikasjoner fra et mottaker perspektiv. Forventede oppgaver til systemansvarligrollen er følgende:
- Følge opp at tjenesten oppfyller krav i henhold til SLA hvis etablert
- Sikre at tjenesten følger opp overordnede strategiske mål
- Utarbeide målbilder, planer og veikart for tjenesten
- Sikre at prosesser og prosedyrer er etablert og effektive
- Varslingslister er oppdatert og overlevert til driftsleverandør sammen med Leverandørkoordinator
- Ansvarlig for endringsråd og forvaltningsråd for tjenesten hvis dette er etablert
- Oversikt over innmeldte endringsbehov og leveranseplaner
- Analysere og prioritere endringer i samarbeid med tjenesteansvarlig
- Koordinere interne og eksterne leverandører sammen med Leverandørstyrer
- Teknisk ansvarlig for løsningene og jobbe tett med fagsiden for å sikre at løsningen har teknisk og faglig kvalitet sammen med løsningsarkitekt
- Forstå fagsidens krav og arbeidsprosesser, sørge for at løsningen utnyttes på en god måte sammen med løsningsarkitekt
- Utarbeide teknisk veikart og sørge for at løsningene våre er i henhold til gjeldende målarkitektur
- Lede mindre utviklingsoppdrag i tett samarbeid med fagsiden
- Identifisere teknisk gjeld og ved behov refaktorering
- Følge opp driftsleverandør i samarbeid med Leverandørstyrer
Oppstart: 06.04.2021
Varighet: 06.10.2021, med opsjon på 6 måneder
Arbeidssted: Oslo, hjemmekontor
Omfang: 100%
Stillingsnavn | Søker konsulent med tung kompetanse på Office365 | |
Oppdragsgiver | Oslo, hjemmekontor | |
Arbeidssted | Norge | |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Helse / Sosial | |
Søknadsfrist | 12.03.2021 | |
Sist endret | 22.09.2021 21:12 |