Denne annonsen har utløpt.
Om kunden
Norsk Helsenett utvikler og forvalter alle nasjonale e-helseløsninger (Grunndata, E-resept, Kjernejournal, Helsenorge, Helseid, ++).
Kundestøtte i Norsk Helsenett yter IT-teknisk support til våre kunder i helseforvaltningen. Vi har kunder som Helsedirektoratet, Direktoratet for E-helse, Folkehelseinstituttet m.fl. Vi er 17 personer i seksjonen som engasjerer oss i kundenes behov samt utfordringer og løser rundt 90 % av de henvendelsene som kommer til oss. Det krever god teknisk kompetanse hos de som jobber hos oss.
Det er vi som er kundenes single-point-of-contact i Norsk Helsenett.
Vi er en lystig gjeng med godt humør som holder til i fine lokaler i Verkstedveien 1 på Skøyen, men i disse tider er det også en del av oss som sitter på hjemmekontor.
Bistanden som skal utføres
Konsulentene skal betjene 1.linje i Norsk Helsenett og bistå med IT-teknisk support for kundene våre. Henvendelsene kommer til oss via telefon og elektronisk via vårt sakssystem. Åpningstiden er kl.08.00-15.45 og det er avgjørende at konsulentene er pålogget telefonen i denne perioden (med unntak av lunsj). Det er mange ulike kunder og løsninger og sette seg inn i da de i dag har lite felles infrastruktur og plattformer. Det er ulike AD-løsninger, arbeidsflater, driftssoner m.m. for de ulike kundene. Det er mye å sette seg inn i så det er viktig at man lett tilegner seg ny kompetanse og at man har et godt kompetansenivå i utgangspunktet. Vår dokumentasjon finnes i Confluence og brukes som oppslagsverk i feilrettingen i tillegg til at man selv må påregne å dokumentere ved behov.
Det er viktig at konsulentene har utpreget serviceinnstilling, samt at de er systematiske, strukturerte, effektive og innehar stor arbeidskapasitet. Det forventes også at konsulentene er positive og utadvendte med god evne til å videreformidle kunnskap til andre.
Krav til kompetanse
Det kreves erfaring fra 1.linje-support på tilsvarende servicedesk som det NHN har (IT-teknisk support, telefon og skriftlig). Det er viktig med en teknisk IT-kompetanse tilsvarende 2.linje nivå. Dette er viktig for oss slik at konsulenten kommer raskt i gang med oppdraget og raskt kan jobbe selvstendig. Henviser ellers til tabell under.
Oppstart: 04.01.2021
Arbeidssted: Oslo, Skøyen
Varighet: Ut 2021, med mulighet til forlengelse med inntil 3 måneder av gangen inntil 1 år.
Omfang: 100%

Stillingsnavn | Søker konsulent for arbeid på 1.linje hos Norsk Helsenett | |
Oppdragsgiver | Norsk Helsenett | |
Arbeidssted | Norge | |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett | |
Søknadsfrist | 01.12.2020 Klokken 1600 | |
Sist endret | 22.09.2021 21:12 |