Denne annonsen har utløpt.
Bakgrunn:
Ruter har prøvd ut selvkjørende kjøretøy som en del av mobilitetstilbudet i hovedstadsregionen siden 2019. Gjennom utprøving og pilotering henter de kunnskap som kan hjelpe dem til å skape et enda bedre mobilitetstilbud for kundene i fremtiden. I forbindelse med utprøving og pilotering av selvkjørende kjøretøy trenger de en prosjektmedarbeider som kan være med på å dra utviklingen og utprøvingen av selvkjøring videre.
Om rollen og arbeidsoppgaver:
Tilbudte ressurs bør ha prosjektleder erfaring fra prosjekter med mange ulike intersenter. Erfaring og kompetanse med utviklings- og innovasjonsprosjekter er en fordel. Arbeidsoppgavene består av å planlegge og gjennomføre piloter. Tilbudt kandidat har flere viktige kapasitetskrevende oppgaver for å opprettholde fremdrift og resultater.
Her er det eksemplifisert noen av arbeidsoppgavene:
- Læring: Innhente, analysere, dokumentere læring og produsere godt materiell for å spre informasjonen i Ruter og andre interessenter.
- Detaljert koordinering og oppfølging av prosesser som går på tvers av organisasjoner og avdelinger som er nødvendig i prosjektet.
Egnede kandidat bør ha erfaring og interesse for digitalutvikling og nysgjerrige på fremtidens mulighetsrom. Kandidatene må være vant med å jobbe under kontinuerlige endringer og håndtere mange ulike saker og situasjoner samtidig. Gode kommunikasjonsevner er en fordel.
Ønskede kvalifikasjoner:
- Erfaring med å se kundebehov, utforske mulighetsrommet og utvikle forretningskonsepter
- Erfaring fra søknadsprosesser til offentlig finansiering, gjerne innen forskning
- God kunnskap om offentlig organisering
- Kunnskap om bruk av selvkjørende kjøretøy i offentlig transport
Oppstart: Snarest (senest 1. august)
Varighet: 1 år, med mulighet for forlengelse
Omfang: 100%
Arbeidsplass: Oslo
Fylke | Oslo |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag |
Heltid/deltid | Heltid |
Søknadsfrist | 19.05.2020 |
Sist endret | 22.09.2021 21:12 |