Denne annonsen har utløpt.
Beskrivelse av anskaffelsen
Ruter søker en senior prosjektleder til Ruters fagenheten mobilitetstjenester. En sentraloppgave vil være å lede teamet og arbeidet med å utvikle av nye bestillingstransport konsepter samt videreutvikle av eksisterende løsninger. Teamet består i dag av totalt fire personer.
Ruter ser delte selvkjørende kjøretøy og dør til dør transport som en viktig del av fremtidens transporttilbud og ønsker derfor å ta en fremoverlent og aktiv rolle i utviklingen. I den forbindelse trenger vi en prosjektleder som kan være med å utvikle fremtidens bestillingstransport. Fremtidens bestillingstransport skal gi kundene økt frihet og tjenesten skal bidra til at mobilitetsnettverket blir mer finmasket og relevant for flere.
Bestillingstjenesten skal integreres og utfylle det ordinære nettverket ved å gi kundene en dør til dør tjeneste som er fleksibilitet rundt reisetidspunkt, reisemåte, antall reisende, reiserute.
En sentral oppgave for prosjektlederen vil være å lede dette arbeidet videre.
Oppdragets oppstart, varighet og omfang
Oppstartstidspunkt er ønsket senest 2. januar og helst tidligere, slik at vi kan få til noe overlapp med tidligere prosjektleder.
Det antas en varighet frem til 31.12.2020
Det er opsjon på å forlenge i ytterligere 1+1 år
Om rollen og arbeidsoppgaver
Tilbudte ressurser bør ha erfaring og kompetanse med ledelse av utviklingsprosjekter og utvikling av fysiske produkter som skal inn i masseproduksjon. Det vil videre være en fordel med erfaring med smidige metoder og design-sprint-metodikken.
Prosjektleder bør ha erfaring fra å gjennomføre større prosjekter med mange ulike samarbeidspartneren innen privat og offentlig virksomhet. Prosjektleder må ha prosjektleder kompetanse i tillegg til erfaring og interesse for digitalutvikling og nysgjerrige på fremtidens mulighetsrom.
Prosjektleders overordnede rolle i disse prosjektene er å ivareta det overordnede perspektivet, sørge for fremdrift og struktur, sikre godt tverrfaglig samarbeid og god kvalitet i prosjektets prosesser og leveranser, samt koordinere ressurser fra Oppdragsgiver og dennes leverandører og holde dialog med deltakere og sluttbrukere.
Tilbudte ressurs bør ha erfaring og kompetanse med ledelse av tverrfaglige prosjekter, være pådrivere av natur og ha en god evne til å kommunisere med og fasilitere samarbeid blant prosjektdeltakere med forskjellig bakgrunn og situasjonsforståelse.
Ønskede kvalifikasjoner
Sentrale forutsetninger for å lykkes i denne rollen er som følger:
· Forståelse for samfunnsmessige drivere/føringene for digitalisering
· God forretningsforståelse og evne til å raskt sette seg inn i både forretningsbehov og IT-
løsninger
· Erfaring med oppfølging og dialog med eksterne leverandører
· Høyskole/universitet
· God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk (arbeidsspråk er norsk)
Det er en fordel at konsulenten har erfaring med:
· Samferdselssektoren
· Iterative prosesser/leveranser
· Erfaring med offentlige anskaffelser
· Kundedrevet tjeneste- eller produktutvikling
Personlige egenskaper
· Genuint interessert i digitalisering og forenkling
· Kreativ, utviklings- og løsningsorientert
· Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
· Gjennomføringskraft
· Fleksibel, initiativrik og positiv
Oppdragsgiver | Ruter AS |
Fylke | Oslo |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag |
Heltid/deltid | Heltid |
Søknadsfrist | 09.12.2019 |
Sist endret | 22.09.2021 21:12 |