Denne annonsen har utløpt.
Anskaffelsens omfang
Vi ønsker å anskaffe to til tre konsulenter for å styrke kapasiteten i ett av våre utviklingsteam. Teamet består av produktansvarlig, forretningsutviklere, og front-/backend-utviklere. Vi har størst behov for å øke kapasiteten på frontend, men anser det fordelaktig at en eller flere kan jobbe fullstack. Det er ønskelig å ha to konsulenter fast i utviklingsteamet som ivaretar leveranse iht. hovedoppdraget. Samtidig er det ønskelig å kunne innhente ekstra bistand/kapasitet til enkeltoppgaver ved behov.
Anskaffelsens formål
De viktigste punktene DFØ ønsker å oppnå på lang sikt er:
- Å videreutvikle våre tjenester og gi kundene våre best mulig opplevelse
- Å videre- eller nyutvikle deler av tjenestene våre etter endringsønsker fra våre kunder og for å sikre at løsningene alltid er i overensstemmelse med gjeldene lovgivning
- Sikre stabil drift og forvaltning av våre løsninger
Dette oppdraget gjelder teknisk bistand til DFØ. Konsulentene blir del av ett utviklingsteam som ivaretar webløsninger, mobilapplikasjoner og dataplattform. Produktporteføljen til teamet inneholder blant annet:
- Kundersender på nett
- DFØ-app - Innkurv regnskap
- Regnskapsportal - Faktura- og dokumentmodul
- Dataplattform
- Oppslagsløsning for innkjøp-/faktura
Konsulentenes hovedoppdrag
Hovedoppgavene er å videreutvikle faktura- og dokumentmodulen innenfor Regnskapsportalen. Faktura- og dokumentmodulen behandler handelsdokumenter som følger Peppol BIS og EHF-standarden. Denne modulen benyttes i dag som intern portal for fakturaer til DFØs kunder, og behandler all innkommende fakturatrafikk som DFØ mottar. I samarbeid med strategiske partnere av DFØ skal funksjonaliteten utvides med fakturabrannmurer, kontrollmekanismer og innholdsvalideringer. Løsningen skal også gjøres tilgjengelig til DFØs kunder.
Regnskapsportalen, herunder faktura- og dokumentmodulen, er bygget på Vue.js som frontend webgrensesnitt, og Go for backend APIs. Konsulentene må påregne å jobbe innenfor begge fagområder (fullstack).
Konsulentene vil utføre oppgaven som en del av webutviklingsteamet i Regnskapsdivisjonen, inkludert deltagelse i ukentlige sprinter. Daglige oppgaver vil være rettet mot videreutvikling av faktura- og dokumentmodulen, men andre oppgaver webutviklingsteamet velger å prioritere kan forekomme. Teamet benytter Scrum som arbeidsmetodikk og Jira som administrasjonsverktøy.
Kompetanse
- Go
- JavaScript - Rammeverk: Vue.js (React kan være alternativ da det er nærliggende, men erfaring med Vue.js er å preferere)
For å kunne bistå i teamet utover hovedoppgaven er det en fordel at konsulentene har føgende kompetanse:
Programmeringsspråk
- C#/.Net - Rammeverk: Blazor
- Python
Relevante verktøy og plattformteknologier
- Airflow
- Microsoft SQL Server
- Docker
- Kubernetes
- Cypress
- Rest-API
Arbeidsmetodikk og prosesser
- Github (git/CI/CD)
- Scrum og Jira
- DevOps
Andre fagområder
- Faktura og regnskap
- EHF/Peppol BIS
Oppstart: Medio august/starten av september
Varighet: 31.12.2024 med opsjon på å forlenge oppdraget fra 1.1.2025 til 30.06.2025
Arbeidssted: Trondheim. Remote er fullt mulig, men onsite gir en høyere score
Omfang: 200% (fordelt mellom to eller tre konsulenter)
Stillingsnavn | Utviklingsteam | |
Oppdragsgiver | Direktoratet for økonomistyring | |
Arbeidssted | Norge | |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 2 | |
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning | |
Søknadsfrist | 26.06.2024 | |
Sist endret | 26.06.2024 22:10 |