Denne annonsen har utløpt.
Beskrivelse av oppdraget/bistanden
Helse Nord IKT har lang historikk på bruk av Skype for Business (inkludert summetone), men er
nå inne i en overgangsfase hvor Skype erstattes av Teams. I løpet av perioden avtalen gjelder vil
vi redusere antall brukere på Skype løsningen, og mot slutten av 2022 forventes det at det kun er
et foretak igjen på løsningen. Endelig avstenging av Skype er forventet en gang mellom Q3 2023 og Q3 2024.
Arbeid som må påregnes er:
- Patching av Skype plattformen
- Mulig oppgradering fra 2015 på Skype plattformen
- Brukerstøtte, 2. linje support og 3. linje support
- Drift av løsningen
- Rådgiving på plattform og overgang til M365
Konsulenten må inneha god kompetanse på Skype for Business, Microsoft 365, nettverk, server, DNS og AD.
Hovedoppgaver:
- Være tilgjengelig og bistå med 2. og 3. linje saker i kontortid/virkedager 0800-1530. Responstid 4 timer ved ikke kritiske hendelser, og med 2 timer, eller så snart som mulig, ved kritiske hendelser
- Jobbe sammen med driftsorganisasjonen i HN IKT
- Erfaringsoverføring til driftsorganisasjonen
- Patching og drift av dagens Skypemiljø
- Bistand Microsoft 365 ved ledig kapasitet
- Andre oppgaver innenfor fagområdet
Kompetanse og erfaring:
- Relevant utdanning og sertifisering
- Sertifiseringer bør være bransjestandard
- Lengre erfaring fra oppgavene og produktene som er angitt
- Lengre erfaring fra større driftsmiljø
- Kjennskap til Helse Nord sin skype plattform og infrastruktur vil bli vektlagt
Oppstart: 02.01.2024
Varighet: 30.09.2024
Arbeidssted: I hovedsak vil arbeidet være remote
Omfang: ca 65% stilling, men vil være fleksible dersom konsulent har andre presserende oppgaver
Stillingsnavn | Skype 4B | |
Oppdragsgiver | Helse Nord IKT HF | |
Arbeidssted | Norge | |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Helse / Sosial | |
Søknadsfrist | 20.11.2023 | |
Sist endret | 20.11.2023 23:10 |