Denne annonsen har utløpt.
Bakgrunn:
Altinn skal moderniseres. Det skal utvikles ny plattform Altinn 3 som skal overta for dagens Altinn II. Alle tjenester må være flyttet til den nye plattformen innen juni 2026.
Det er besluttet at arbeidet skal organiseres i et tverrfaglig program (‘Nye Altinn’) med Digitaliseringsdirektoratet, Brønnøysundregistrene, Statistisk sentralbyrå og Skatteetaten. Digdir er programeier og har hovedansvaret for gjennomføringen av programmet.
Dokument med informasjon om programmet ‘Nye Altinn’ deles med aktuelle kandidater.
Arbeidsoppgaver:
- Sikre gjennomføring av programmets planlagte leveranser
- Utføre rapportering til styringsgruppe og departement
- Sikre at det utarbeides en kommunikasjonsplan og informasjon til ulike interessenter/målgrupper
- Ivareta krav som ligger til kvalitetssikringsregime for KS2 prosjekter
Ønsket kompetanse og erfaring:
- Dokumentert erfaring med å jobbe med store og komplekse IT-utviklings og innføringsprosjekter i tverrfaglige, smidige DevOps-team, fremoverlent og tar faglig initiativ.
- Dokumentert erfaring som programleder/prosjektleder underlagt statens kvalitetssikringsregime for KS2 prosjekter.
- Dokumentert ledererfaring fra offentlig sektor og erfaring å jobbe opp mot departementer, både ifb med prosjekter som krever samhandling på tvers av offentlige etater og styringsdialog med departement.
Oppstart: November 2023
Varighet: frem til mai 2026 (31 måneder)
Omfang: 100%
Lokasjon: Digdir sine lokaler i Oslo (Økern Portal)
Stillingsnavn | Programleder | |
Oppdragsgiver | Digitaliseringdirektoratet | |
Arbeidssted | Norge | |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning | |
Søknadsfrist | 02.11.2023 | |
Sist endret | 02.11.2023 23:10 |