Denne annonsen har utløpt.
Om kunden
Norsk Helsenett SF er en nasjonal tjenesteleverandør for helse- og omsorgssektoren. Vi leverer
blant annet de nasjonale e-helseløsningene helsenorge.no, e-resept, kjernejournal og en rekke
andre initiativ. Våre løsninger skal brukes av hele Norge, og vi skal sikre hensiktsmessig
arkitektur, design, utvikling og optimalisering av våre brukerflater. Våre innbyggerrettede tjenester
er samlet på nettstedet Helsenorge, som eksponerer bl.a. resepter, kjernejournal, helsekontakter,
henvisninger, timebestillinger og en lang rekker andre tjenester og innhold. Helsenorge har
omfattende integrasjoner med andre løsninger i helsesektoren, som f.eks. journalløsninger,
registre, nasjonal kjernejournal og e-resept. Tjenestene utvikles i samarbeid med aktører i
helsesektoren.
Bakgrunn for bistanden
Norsk helsenett har ansvar og bistår kundene våre i helseforvaltningen med IT-teknisk support.
1.linje er i hovedsak bemannet med faste kundekonsulenter. Grunnet større prosjekter som skal
iverksettes høsten 2023 og forventet økning i arbeidsmengde som følge av dette, ser vi oss nødt
til å leie inn ekstra hjelp til å håndtere brukerhenvendelsene i en periode.
Bistanden som skal utføres
Konsulentene skal betjene 1.linje i Norsk helsenett og bistå med IT-teknisk support for kundene
våre i helseforvaltningen. Henvendelsene kommer til oss via telefon og elektronisk via vårt
sakssystem. Åpningstiden er kl.08.00-15.45 og det er avgjørende at konsulentene er pålogget
telefonen i denne perioden (med unntak av lunsj). Det er mange ulike kunder og løsninger og
sette seg inn i da de i dag har lite felles infrastruktur og plattformer. Det er ulike AD-løsninger,
arbeidsflater, driftssoner m.m. for de ulike kundene. Det er derfor viktig at man lett tilegner seg ny
kompetanse og at man har et godt kompetansenivå i utgangspunktet. Vår dokumentasjon finnes
i Confluence og brukes som oppslagsverk i feilrettingen i tillegg til at man selv må påregne å dokumentere ved behov.
Det er viktig at konsulentene har utpreget serviceinnstilling, samt at de er systematiske,
strukturerte, effektive og innehar stor arbeidskapasitet. Det forventes også at konsulentene er
positive og utadvendte med god evne til å videreformidle kunnskap til andre.
Det kan tilkomme andre arbeidsoppgaver underveis i utførelsen av bistanden. Kunden kan også
benytte konsulenten i andre prosjekter dersom Kunden anser dette hensiktsmessig.
Oppstart: 01.09.2023
Varighet: 29.02.2024, med opsjon på forlengelse
Arbeidssted: Skøyen, Oslo
Omfang: Inntil 2 konsulenter i inntil 100% stilling
Stillingsnavn | Førstelinje support | |
Oppdragsgiver | Norsk Helsenett | |
Arbeidssted | Norge | |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 2 | |
Bransjekategori | Helse / Sosial | |
Søknadsfrist | 13.08.2023 | |
Sist endret | 13.08.2023 22:11 |