Denne annonsen har utløpt.
Bakgrunn:
Når forhandlingene er over og vi har fått tildelt kjøringen på «Østlandet 2», skal vi bruke 2023 til å forberede oss til å ta imot nesten 1000 nye medarbeidere. Disse medarbeiderne vil bli virksomhetsoverdratt fra dagens persontogoperatør og over til Flytoget 11. desember 2023. Våre nye medarbeidere er kompetente og godt motiverte medarbeidere som både før og etter skal gjøre det samme som før, men ansvaret for kjøringen overføres fra dagens persontogoperatør til Flytoget. Dette vil si at over natten fra 10. til 11. desember 2023 så er det Flytoget som overtar ansvaret for driften av tog og medarbeidere, og de ansatte skal gjennomføre denne kjøringen etter Flytogets driftsmetoder og sikkerhetssertifikater.
Hensikten med stillingen er å sikre alle praktiske hensyn i gjennomføringen av virksomhetsoverdragelsen av personalet fra Vy, herunder i oppstartsfasen sikre at alle forberedende tiltak er gjort opp mot trafikkstart, bidra til å sikre en god trafikkstart, og sikre etterarbeid i første fase av driftsperioden.
Du vil jobbe i mobiliseringsorganisasjonen og være underlagt prosjektet Virksomhetsoverdragelse. HRrådgiver vil samarbeide med relevante fagressurser innenfor drift, sikkerhet og kvalitet, kommersiell og økonomi. Stillingen vil samarbeide med både avgivende persontogoperatør og Flytogets lønns- og HR-ressurser.
Hovedarbeidsoppgaver
- I samarbeid med prosjektansvarlige forberede og gjennomføre virksomhetsoverdragelse av personell fra dagens togoperatør til Flytoget.
- Tilrettelegge for, og bistå i, rekrutterings- og onboardingsprosesser i mobiliseringsorganisasjonen.
- I dialog med samarbeidspart i dagens togoperatør sikre at all relevant informasjon blir overført til ny arbeidsgiver i forbindelse med virksomhetsoverdragelse.
- I samarbeid med prosjektansvarlige sikre en god overføring av ansatte til Flytogets organisasjon.
- I samarbeid med prosjektansvarlig Drift bidra til å sikre en god overføring av kjørende personell til Flytoget.
- Bidra til etablering og utvikling av nye kontorer og oppholdsrom for de virksomhetsoverdratte til Flytoget, herunder bidra til en god innflyttingsprosess.
- Samarbeid og koordinering med HR i Flytoget og dagens togoperatør for å sikre en best mulig overføring av personell med tilhørende data mellom selskapene.
- Være forberedt på å bidra i alle interne HR prosesser i Mobiliseringsorganisasjonen og i Flytoget tilknyttet mobiliseringen av Østlandet 2.
Erfaring og/eller kvalifikasjoner
- Utdanning innen HR og/eller personalledelse på bachelornivå eller høyere. Dokumentert erfaring vil kunne erstatte kravet til utdanningsnivå.
- Erfaring fra virksomhetsoverdragelse er sterkt ønskelig.
Oppstart: Medio april 2023
Varighet: Estimert til januar 2024, mulighet for forlengelse
Omfang: 100%
Arbeidssted: Flytogets lokaler i Oslo
Stillingsnavn | HR-rådgiver | |
Oppdragsgiver | Flytoget | |
Arbeidssted | Norge | |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Personlige tjeneste- og servicebransje Reiseliv |
|
Søknadsfrist | 23.02.2023 | |
Sist endret | 23.02.2023 23:11 |