Denne annonsen har utløpt.
Om bistanden/behovet
UX-designeren skal bistå Brønnøysundregistrenes produktteam i arbeidet med å utvikle en ny digital våpenforvaltning for politiet. I løsningen vil det være flere utfordringer knyttet til design for gode brukeropplevelser for flere ulike brukergrupper.
Brønnøysundregistrene har undertegnet en samarbeidsavtale med politidirektoratet (POD) om utvikling av ny digital våpenforvaltning. Løsningen vil bestå av et nasjonalt digitalt våpenregister og en digitalisert våpenforvaltning.
Brønnøysundregistrene skal utvikle en ny og moderne funksjonalitet for politiets nasjonale våpenregister. Innholdet i det gamle registeret migreres til BR så snart det er mulig.
Nytt våpenregister skal:
- Være brukervennlig
- Ha mulighet for å ta ut nødvendig statistikk
- Være digitalt integrert mot saksbehandlingsløsning
- Være integrert mot de av politiets operative systemer som POD bestemmer
Registeret skal inneholde informasjon om sivile skytevåpen, våpeneiere og knytningen mellom våpen og eier. Våpen tilhørende politiet og Forsvaret omfattes ikke av registeret.
Løsning for våpensøknad og behandling av denne skal utvikles av politiet selv. Øvrige forretningsprosesser i den nye digitale våpenforvaltningen skal utvikles av Brønnøysundregistrene.
Ønskede kvalifikasjoner
- Minimum 3 års relevant utdanning fra høgskole/universitet, eller relevant erfaring (senior konsulent-nivå)
- God kompetanse og erfaring innen utforming/design av digitale brukergrensesnitt generelt samt å utforme løsninger tilpasset til ulike skjermstørrelser, gjerne fra prosjekter i offentlig forvaltning
- God kjennskap til muligheter og begrensninger som ligger i moderne rammeverk og teknologier for utvikling av frontend-løsninger og bruk av designsystem
- Erfaring med bruk av design- og visualiseringsverktøy som for eksempel Figma
- Meget god erfaring innen UX- / tjenestedesign fra alle fasene i utviklingsprosessen; for eksempel innsiktsarbeid, interessentoppfølgning, prototyping, testing og dialog med utviklere
- God kjennskap til Universell utforming, WAD/WCAG 2.1 og andre konvensjoner og beste-praksis knyttet til tilgjengelighet i brukergrensesnitt
Oppstart: Må kunne starte arbeidet innenfor perioden 12.09 - 17.10.2022
Varighet: 12 måneder fra oppstart med mulighet for Kunden til å forlenge avtalen med inntil 6 + 6 måneder totalt
Arbeidssted: Kombinasjon av hjemmekontor/kontorsted og tilstedeværelse ved BRs lokaler i Brønnøysund. Som et uforpliktende estimat, beregner de at det kan bli 1 reise pr. måned både i avtale- og opsjonsperiodene. Hver reise vil omfatte ca. 4 dagers opphold i Brønnøysund
Omfang: 70-100%. Dette er ekskl. antall timer som konsulenten ev. måtte bruke på reise tur/retur mellom hjemmekontor/kontoradresse og Brønnøysund
Stillingsnavn | UX designer | |
Oppdragsgiver | Brønnøysundregistrene | |
Arbeidssted | Norge | |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning | |
Søknadsfrist | 18.08.2022 | |
Sist endret | 18.08.2022 22:11 |