Denne annonsen har utløpt.
Beskrivelse av anskaffelsen:
Vi søker en prosjektkoordinator med 2-5 års arbeidserfaring for byggeprosjekter på holdeplasser i 2022.
En prosjektkoordinator for holdeplasser skal være en operativ rolle i Ruter sitt Plan og infrastruktur-
avdeling. Koordinatoren skal representere Ruter i eksterne byggeprosjekter, og skal ivareta byggherre/behovseierrollen. Prosjektkoordinatoren skal koordinere tverrfaglig arbeid internt i Ruter med leveranser mot eksterne byggeprosjekter og fysiske holdeplasser/stasjoner eller terminaler. Prosjektkoordinatoren vil være i et holdeplassteam som utvikler holdeplasser og kundeopplevelser i Ruter sitt geografiske nedslagsfelt.
Om rollen:
Prosjektkoordinator skal ha ansvar for å sikre at holdeplasser blir bygget og oppgradert i henhold til Ruters håndbøker og TID-programmets prinsipper.
Dette inkluderer ansvar for:
- Koordinere Ruters innspill til byggeprosjekter
- Relevante interne fagmiljøer: Informasjons- og samordningssentralen (IOSS), Kundeinformasjon, Trafikkplan, Plan og infrastruktur
- Koordinere leveranse av TID produkter inn i byggeprosjekter (Fornebubanen, Trikkeprogram, alle mindre byggeprosjekter)
- Operativ byggkoordinator
- Du vil ha rapportering- og oppfølgingsansvar i planfasen samt gjennomføringsfasen av prosjektene
- Drive fram gode fysiske løsninger sammen med Ruters interne team og de eksterne byggeprosjektene
Arbeidsoppgaver:
- Bestille og koordinere leveranse av holdeplassutstyr til det enkelte byggeprosjekt
- Delta i gjennomgang og godkjenning av det aktuelle byggeprosjekt sitt arbeidsunderlag
- Delta i teknisk og økonomisk oppfølging av kontrakter
- Behandle og bistå med svar på avklaringer, krav om endring og avviksmeldinger
- Bistå byggeleder med oppfølging av fremdrift og usikkerhetsstyring
- Ha dialog med entreprenør i byggefasen
- Ha tett kontakt med byggeprosjekt og entreprenør så vel som interne ressurser i Ruter
- Gjennomgangen, kvalitetssikring og overlevering av FDV dokumentasjon til rett driftsorganisasjon
Krav:
- Minimum 2 års relevant erfaring fra oppfølging på anlegg/byggeplass i tilsvarende rolle
- Arbeidserfaring fra alle deler av prosjektgjennomføring fra tidligfase til ferdig prosjekt, enten i prosjektleder eller bygglederrolle, eller med et selvstendig koordineringsansvar
- Erfaring som kontrollingeniør eller byggleder
- Erfaring med følgende:
- Offentlig anskaffelser
- Plan og bygningsloven
- Grunnarbeider
- Krav til universell utforming
- Kollektivtransport
Varighet: 15.11.2021-31.12.2022
Opsjon på forlengelse ut år 2023
Omfang: Fulltid
Arbeidsplass er Oslo
Stillingsnavn | Prosjektkoordinator | |
Oppdragsgiver | Ruter | |
Arbeidssted | Norge | |
Fylke | Oslo | |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning Personlige tjeneste- og servicebransje Transport / Logistikk / Lager |
|
Søknadsfrist | 19.10.2021 | |
Sist endret | 19.10.2021 22:11 |