Denne annonsen har utløpt.
Bistanden som skal utføres
Norsk helsenett gjennomfører i 2021/22 et prosjekt som skal levere samhandlingsløsning i "Microsoft 365 til helseforvaltningen" (heretter omtalt som M365). Helseforvaltningen består av i alt 13 etater, som blant annet Helsedirektoratet, Helsetilsynet, Folkehelseinstituttet med flere. I tillegg er NHN en stor organisasjon med mange ulike avdelinger som berøres av prosjektet i større og mindre grad.
Prosjektet trenger bistand til å løse utfordringer og oppgaver knyttet til interne og eksterne kommunikasjonsbehov.
Vi ser for oss at 60% av tiden går med til direkte prosjektarbeid, og ca. 20% av tiden vil gå til kompetanseheving internt i NHN.
Sentrale oppgaver:
- Arbeid med prosjektets kommunikasjonsplan tilknyttet M365
- Oppfølging av praktiske oppgaver tilknyttet kommunikasjonsplanen – herunder kommunikasjon med etatene og internt i NHN
- Utarbeidelse av kommunikasjonsmateriell – internt og eksternt
- Koordinasjon og kommunikasjon med kommunikasjonsavdelingen til NHN, og kommunikasjonsansvarlig hos de respektive etatene.
- Inkludering og koordinering av NHNs kundeansvarlige (KAM) (vi ønsker å jobbe tettere med Kundeansvarlige for å styrke kommunikasjonen med etatene)
- Bistå og fasilitere Workshops ute hos etatene for Forankring og Gevinstplanlegging
- Oppfølging av etatene etter gjennomførte Workshops (med mulighet for noe analysearbeid?)
- Bidra til å koordinere kurs og opplæring ute hos etatene
- Koordinering med NHNs avdeling for Dokumentforvaltning – "Veiviser M365"
- Koordinering mot andre prosjekter som har treffpunkter med vårt prosjekt. Som for eksempel "Forbedret samhandling" og "Ambassadørnettverk"
- Brukerveiledninger – QA og "språkvask" – i samarbeid med Brukerstøtte og tekniske ressurser
- Andre oppgaver som vi sammen finner det naturlig å legge til denne rollen, og/eller følger naturlig av den profilen og kompetansen til ressursen som blir valgt til oppdraget
Krav til kompetanse
Tilbudt ressurs må beherske kommunikasjonsfaget godt, og ha praktisk erfaring med kommunikasjon i et relativt stort og komplekst organisasjonslandskap.
Ressursen må ha erfaring med utarbeidelse og oppfølging av kommunikasjonsplaner.
Ressursen må kunne utføre og/eller følge opp konkrete oppgaver fra prosjektets kommunikasjonsplan.
Ressursen må kunne koordinere, samarbeide og kommunisere godt med interne og eksterne prosjektdeltakere og andre interessenter.
Ressursen må beherske norsk flytende, og kunne utføre kvalitetssikring og "språkvask" av ulikt materiale.
Videre må ressursen ha god kjennskap til Microsoft 365, og det anses som en stor fordel om ressursen har erfaring fra tilsvarende prosjekter med innføring av M365.
Det er en fordel om ressursen har erfaring fra og eller har jobbet i offentlig sektor og helsesektoren spesielt.
Oppstart: Snarest mulig, senset 01.09.2021
Varighet: 6 måneder, med mulighet for forlengelse på 6 måneder
Arbeidssted: Oslo eller Trondheim.
Grunnet dagens situasjon med Covid19 kan oppdraget løses uten å være fysisk til stede i våre lokaler. Noe møteaktivitet med behov for fysisk tilstedeværelse må påregnes. Det forventes at konsulent stiller fysisk når situasjonen endrer seg.
Omfang: 60% + 20% stilling, 1 konsulent - se under Bistanden som skal utføres
Stillingsnavn | Kommunikasjonsansvarlig | |
Oppdragsgiver | Norsk Helsenett SF | |
Arbeidssted | Norge | |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Helse / Sosial | |
Søknadsfrist | 07.08.2021 Klokken 1600 | |
Sist endret | 22.09.2021 21:12 |