Denne annonsen har utløpt.
Om oppdraget:
Digitaliseringsdirektoratet (Digdir) har behov for 1 konsulent til gjennomføring av 'Altinn 3 Utbredelsesprosjekt'.
Konsulenten skal bidra som prosessdriver på veien til ferdig produkt og drive aktiviteter som støtter etablering og re-etablering av tjenesteeieres tjenester på Altinn 3.
Utbredelsesprosjektet skal sikre at løsningene på en ny skybasert Altinn-plattform tas i bruk av dagens og nye tjenesteeiere, og at dagens cirka 1000 digitale tjenester eiet av cirka 60 offentlige virksomheter (tjenesteeiere) flyttes over fra dagens plattform (Altinn 2) til den nye tjenesteutviklingsløsningen Tjenester 3.0.
Mål for totalleveransen:
- Tjenester 3.0 skal bli et komplett produkt i markedet med tilstrekkelig forretningslogikk, markedsføringsmateriell, kalkyler, dokumentasjon osv (Ready for market). De 4 P’er.
- Eksisterende tjenesteeiere skal på egenhånd kunne lage enkle tjenester uten vår bistand, og ved behov få tilstrekkelig bistand til planlegging, iverksettelse m.v. for å flytte sine tjenester til ny plattform.
- Piloter på ny eller kommende funksjonalitet skal være fornøyde.
Konsulentens hovedoppgave vil være å bistå prosjektlederen med fremdrift og dokumentere.
Konsulenten skal bidra som prosessdriver på veien til ferdig produkt og drive aktiviteter som støtter etablering og re-etablering av tjenesteeieres tjenester på Altinn 3. Dette innebærer innsiktsarbeid, produktifisering, markedsanalyser, utarbeidelser av presentasjoner og interessenthåndtering, både selvstendig og i tett samarbeid med både prosjektledelsen, tjenesteeierne, og andre interne ressurser i Digdir.
Konsulenten må ha:
- Teknisk forståelse på skyløsninger og mulighetene i Altinn 3
- God kompetanse på tjenesteutvikling i dagens Altinn-løsning
- Erfaring fra implementerings- og migreringsprosjekter
- Meget god skriftlig og muntlig framstillingsevne (i kundedialog)
En fordel om konsulenten har kjennskap og forståelse av hva de cirka 1000 digitale tjenestene som kjøres på Altinn i dag er, og hvordan disse fungerer.
Kandidater må kunne binde seg til tilbudet.
Varighet: 1.3.2021 - 31.8.2021
Opsjon: 3 måneder
Omfang: 100%
Arbeidssted: Digdir sitt kontor i Oslo, evt hjemmekontor
Stillingsnavn | Prosessleder | |
Oppdragsgiver | Digitaliseringdirektoratet | |
Arbeidssted | Norge | |
Fylke | Oslo | |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning | |
Søknadsfrist | 02.02.2021 - | |
Sist endret | 22.09.2021 21:12 |