Denne annonsen har utløpt.
Beskrivelse:
Brakar har behov for prosjektledelse og oppfølgning av pågående IT prosjekter innen sanntidsinformasjon, billetteringssystem og drift.
Man ønsker en snarlig tiltredelse for å sikre kompetanseoverføring fra eksisterende IKT ansvarlig.
Om prosjektledelse innen IKT i Brakar
Brakar har et aldrende billetteringssystem i sine kontraktsområder, selskapet jobber derfor i samarbeid med andre aktører med en utvikling av et nytt ombordssalgssystem. Selskapet har i tillegg et sanntidsprosjekt pågående som har behov for prosjektstyring og videreutvikling for å møte forventninger og krav fra både kunder og eier av selskapet.
Det nye ombordssalgssystemet utvikles i samarbeid med Ruter og det er en forventet pilot på dette prosjektet allerede i desember 2020. utrulling og videre utvikling vil være sentrale elementer av den videre styringen av dette prosjektet. Samhandling, felles sone og prissystem, samt bruk på tvers av selskaper vil påvirke dette prosjektet.
Sanntidsprosjektet har allerede pågått i flere år, og ca 1/3 av selskapets busser har dagens system ombord. Her vil det være en forventning om videreutvikling av pågående prosjekt, utvidelse av prosjektet, samt utvikling av kundevennlige løsninger og effektiv bruk av all den informasjonen som dagens sanntidssystem allerede gir selskapet i form av rapportering og struktur.
Begge prosjekter vil kreve god samhandling internt i Brakar, samt godt samarbeid ut mot de samarbeidspartnere man allerede har.
Om rollen:
Det er ønskelig at konsulenten skal fungere som prosjektleder i begge prosjekter, samt noe utvidet ansvar innen daglig drift i Brakar. Man ser for seg at konsulenten skal gi klare og tydelige krav og forventninger basert på det mandatet/ rollen som tildeles konsulenten. Brakar ønsker å være fremtidsorientert, løsningsorienterte og bidra til å sørge for at selskapets kunder får gode og enkle løsninger.
Typiske oppgaver kan være:
- Rapportering ledergruppen på status pågående prosjekter
- Sørge for samhandling i prosjektene samt sørge for avklaringer der det er behov
- Tydelig ledelse, kravsetting internt og eksternt
- Oppfølgning av inngåtte avtaler og utviklingsoppgaver utenfor Brakar
Ønskede kvalifikasjoner:
Sentrale forutsetninger for å lykkes i denne rollen er som følger:
- Tidligere erfaring fra oppfølgning av prosjekter innen IKT
- Kjennskap til dagens løsninger er ønskelig.
- Dokumenterbar evne til å fullføre planlagte oppgaver
Oppstart: Snarest
Varighet: 30.06.2021, mulighet for forlengelse
Omfang: 100%
Arbeidsplass: Oslo
Stillingsnavn | Prosjektleder innen IKT i Brakar AS |
Oppdragsgiver | Brakar AS |
Arbeidssted | Norge |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag |
Heltid/deltid | Heltid |
Antall stillinger | 1 |
Søknadsfrist | 11.09.2020 |
Sist endret | 22.09.2021 21:12 |