Denne annonsen har utløpt.
Oppstart, varighet og omfang
Ønsket oppstart medio april.
Varighet på 6 måneder med mulighet for 3 måneder forlenging med en måned av gangen(6+1+1+1).
Dette er en 100% rolle.
Om oppdrgsgiver
Oppdragsgiver er organisert som et konsern og har samlet sine administrative oppgaver i morselskapet. Oppdragsgiver eier og administrerer mer enn 20 selskaper. Gjennom eierskapsmodellen har selskapet effektivisert det enkelte datterselskapets administrative oppgaver.
Tjenestene som utføres av konsernet er funksjoner knyttet til daglig ledelse, eierkontakt, finansforvaltning, regnskapstjenester, økonomistyring, rapportering, kundeservice og drift, samt annen administrativ oppfølging av prosjekter.
Oppdragsgiver oppnår med dette en effektiv forvaltning ved standardisering av oppgavene i datterselskapene.
Oppdragsbeskrivelse
Innleid konsulent skal fungere som Økonomidirektør for Økonomiavdelingen. Dette innebærer å lede avdelingen med personal-, budsjett og resultatansvar. I tillegg til det operative lederansvaret for Økonomiavdelingen skal konsulenten ha ansvar for gjennomføring av prosesser som Oppdragsgiver har planlagt igangsatt:
• Innføring av nytt faktureringssystem
Det er ønskelig å leie inn en konsulent som besitter gode lederegenskaper, er faglig dyktig og som har erfaring tilpasset oppdragets art og omfang. Kandidaten skal lede økonomiavdelingen og sørge for at avdelingen overholder eksterne og interne retningslinjer, lover og regler, samt interne og eksterne rapporteringsfrister.
Økonomiavdelingen har ansvar for regnskap, lønn, controlling og fakturering hos Oppdragsgiver samt i datterselskapene. Oppdragiver har årsomsetning på mer enn 1 mrd kr.
Oppdragsgiver AS planlegger i løpet av oppdragsperioden å gå live med et nyutviklet faktureringssystem. Det er kritisk for selskapet at dette prosjektet lykkes. Det er avgjørende at innleid kandidat tar overordnet ansvar for økonomiavdelingens forpliktelse i dette prosjektet. I tillegg jobbes det kontinuerlig med effektivisering av økonomiavdelingen, det er også viktig innleid kandidat tar ansvar for å fortsette å drive denne utviklingen.
Forventet arbeidsbelastning vil være ca. 100 % i avtaleperioden. Dette avtales fortløpende mellom partene. Arbeidssted i kundens lokaler.
Krav til kvalifikasjoner
Kandidaten bør være stabil, robust, fleksibel, endringssterk, omgjengelig, god på kommunikasjon og ha høy gjennomføringsevne.
Konsulenter som tilbys for dette oppdraget forventes derfor å inneha følgende kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning
- Solid ledererfaring, herunder erfaring fra å sitte i toppledergruppe
- Erfaring fra leder- og styringsprosesser, samt myndighetskontakt
- Bred og dokumentert erfaring fra prosessledelse i tilsvarende prosesser som skissert i oppdraget, herunder erfaring fra omstillinger
- Evne til raskt å sette seg inn i utfordringer og problemstillinger
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne (norsk)
- Gode kommunikasjonsevner og øvrig personlig egnethet
Det vil videre være et ønske at tilbudt konsulent har noe erfaring fra større virksomhet og/eller konsern.
Oppdragsgiver | Offentlig eid AS |
Fylke | ØstfoldViken |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag |
Heltid/deltid | Heltid |
Søknadsfrist | 31.03.2020 Klokken 1000 |
Sist endret | 24.09.2021 14:37 |