Denne annonsen har utløpt.
Helse Vest har behov for å styrke sitt arkitektteam med en erfaren
løsningsarkitekt/fagkonsulent innen logistikkområdet. Konsulenten vil inngå i et team på 5 arkitekter. Rådgivning vil være en viktig del av oppdraget. Å drive prosesser for å komme frem til gode løsninger er også sentralt i arbeidsoppgavene. I tillegg skal konsulenten bidra i utarbeidelse og dokumentasjon av løsningsarkitektur, spesielt relatert til håndtering av integrasjoner mot randsystemer og utfasing av gamle løsninger. Konsulenten må derfor snakke og skrive flytende norsk.
Oppstart, varighet og omfang
50-100% stilling, med oppstart så snart som mulig. Oppdraget har en varighet på 6 måneder med opsjon på forlengelse i inntil 2 år.
Arbeidssted
Bergen og Stavanger (reiseaktivitet må påregnes). For utenbys konsulenter forventes fysisk tilstedeværelse minimum 3 dager pr. uke.
Arbeidsoppgaver og ansvar:
• Bistå i tilrettelegging for god systemdesign og –innføring
• Bidra i arbeid med design og spesifisering av Helse Vests SAP-løsning for
innkjøp, lagerstyring og forsyning
• Kompetanseoverføring til Helse Vest-ressurser
• Rådgi Helse Vest i forhold til valg av løsninger og utarbeidelse av
konsekvensvurderinger innen områdene lagerstyring og logistikk
• Dokumentere løsningsarkitektur (prosesser, informasjon og applikasjon)
inklusiv vurderinger som beskriver konsekvensen av ulike
løsningsalternativer for forretningen
• Bidra i integrasjonsarbeid
Kandidaten må ha følgende kvalifikasjoner:
Kompetanse:
• Solid erfaring som løsningsarkitekt eller fagkonsulent/team lead i store,
komplekse organisasjoner
• God kunnskap om SAP innen fagområdene nevnt over, spesielt logsitkk, SAP
EWM, SAP TM og sporing
• Kunnskap om logistikkprosesser og erfaring med bruk av SAP for å
understøtte, effektivisere og automatisere logistikkprosessene
• Erfaring med integrasjoner mot SAP
• Erfaring med integrasjon mellom SAP og robotiserte lagerløsninger er en
fordel
• Generelt god forståelse for IKT og muligheter knyttet til anvendelse av SAP
for å få effektive arbeidsprosesser
Personlige egenskaper:
• Løsningsorientert
• Evne til å samarbeide internt og med eksterne leverandører
• Evne til å arbeide selvstendig
• Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner
Oppdragsgiver | Sykehusinnkjøp |
Fylke | RogalandHordalandVestland |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag |
Heltid/deltid | Heltid |
Søknadsfrist | 08.01.2020 Kl. 12.00 |
Sist endret | 24.09.2021 15:28 |