Denne annonsen har utløpt.
Oppstart, varighet og omfang
Avtaleperiode vil være fra 13.01.2020 til 30.06.2020. Behovet er estimert til 100% i avtaleperioden. Konsulenten må påregne ulik belastning i perioden. Tilbudte konsulenter må være tilgjengelige for kunde i hele perioden.
Bakgrunn
Helse- og omsorgsdepartementet har gitt Helse Sør-Øst sammen med de andre regionale helseforetakene oppgave med å forberede innføring av Nasjonalt screeningprogram for tarmkreft fra 2019 med utvikling av nytt IT-program. Formålet med screeningen er å redusere forekomst og dødelighet av tarmkreft i befolkningen som tilbys screening, ved å oppdage og fjerne forstadier til kreft eller oppdage og behandle kreft. Screeningprogrammet er planlagt innført nasjonalt over en periode på fem år, med oppstart i 2021, og er definert som et nytt helsetilbud. Tilbudet skal gis til kvinner og menn det året de fyller 55 år. Når programmet etableres fra 2020, skal immunokjemisk test for blod i avføringen (iFOBT) være standard screeningmetode. Det skal gjennomføres en gradvis overgang fra iFOBT til koloskopi som standard screeningmetode. Koloskopiscreening gjøres én gang i livet, mens iFOBT gjentas hvert annet år i løpet av en 10-årsperiode. Et nasjonalt screeningsprogram vil være helt avhengig av god IT-støtte for å sørge for en trygg og sikker innføring og gjennomføring av tarmscreening og for å sikre drift, monitorering og kvalitetssikring av hele screeningprogrammet. Det er besluttet at løsningen skal utvikles ved Helse Sør-Øst/Kreftregisteret med eget utviklerteam basert på Java og open-source teknologi. Helse Sør-Øst ved Kreftregisteret har ressurser til å utvikle ny løsning ved hjelp av eget dedikert utviklerteam basert på en blanding av interne ressurser med domene kunnskap om screening og innleide ressurser. Teamet vil benytte seg av DevOps praksis med utviklerverktøy med tilhørende biblioteker basert på åpen standardisert kildekode (Java). Vi trenger en integrasjon/løsningsarkitekt for å styrke teamet.
Ressursens arbeidsoppgaver:
- Oppfølging og kvalitetssikring av all dokumentasjon for sine fagområder, dette inkluderer utvikling- og driftsdokumentasjon, basert på avklarte krav til prosjektet
- Evne å være en solid diskusjonspartner for arkitekter, designere og utviklere
- Rapportering av fremdrift på sine oppgaver til prosjektleder/delprosjektleder
- Dialog og avklaringer med teknisk hovedarkitekt
- Andre relevante prosjektoppgaver
Kompetanse og erfaring:
Ønsket erfaring/kompetanse til valgt konsulent
- Spesialist (minimum 8 år)
- Kjennskap til standarder for elektronisk meldingsutveksling/samhandling i helsesektoren
- Kjennskap til utveksling av data med EPJ – elektronisk pasientjournal (DIPS/EPIC)
- Sertifiseringer innenfor TOGAF, Archimate og BPMN
- God forståelse for samspillet mellom ulike infrastruktur teknologier, - applikasjoner og løsninger
- Kjennskap til Sparx EA
Må-ha-krav til erfaring/kompetanse til valgt konsulent:
- Erfaring med integrasjoner og dokumentasjon av disse
- Erfaring med arkitektur og dokumentasjon av arkitektur
- Norsk og engelsk muntlig og skriftlig
Oppdragsgiver | Sykehuspartner |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag |
Heltid/deltid | Heltid |
Søknadsfrist | 14.12.2019 Klokken 1600 |
Sist endret | 22.09.2021 21:12 |