Denne annonsen har utløpt.
Oppstart, varighet og omfang
Oppstartstidspunkt er ønsket snarest mulig.
Det antas en varighet frem til 31. desember 2020 med mulighet for forlengelse dersom oppgavene ikke er ferdigstilt. Oppdraget beregnes til 100 % frem til oppgaven(e) relatert til dette bortfaller.
Om rollen og arbeidsoppgaver
Vi søker en erfaren teamleder med praktisk erfaring i å lede, motivere og utvikle team typisk bestående
av utviklere, testleder, systemforvalter og løsningsarkitekt. Stillingen får en sentral og utfordrende rolle i
tett samarbeid med andre teamledere, domeneansvarlige og utviklere. Teamlederen vil i det daglige
jobbe tett med produkteier, løsningsarkitekt og resten av RuterSalg-teamet.
Eksempler på arbeidsoppgaver og ansvarsområder:
• Lede teamet som består av utviklere, testleder, systemforvalter og løsningsarkitekt, basert på
smidig metodikk og DevOps-prinsipper
• Delta i tett dialog med forretning og IT for å skape en felles forståelse av krav og brukerhistorier
• Definere utviklings-/releasepakker sammen med team og produkteier
• Bistå teamet i valg av teknologi innenfor rammene av Ruters digitale platform
• Bistå teamet i estimering og utredningsoppgaver
• Sikre en konstruktiv dialog om implementering av, og opplæring i, løsningen med relevante
tredjeparter, eksempelvis Ruters operatører for buss og båt, forhandlere, o.l.
Ønskede kvalifikasjoner
Sentrale forutsetninger for å lykkes i denne rollen er som følger:
• Høyere relevant utdannelse (minimum 5 år høyskole/universitet)
• Dokumentert erfaring som teamleder/prosjektleder
• Meget god forretningsforståelse og erfaring med kravspesifisering, gjerne flere metodikker
• God teknisk kompetanse og forståelse av kompleks arkitektur
• Erfaring med prosjektledelse fra prosjekt med app-utvikling for mobile enheter
• Erfaring med iterative leveranser i komplekse løsninger
• Erfaring med offentlige anskaffelser
• Skandinavisk (norsk/svensk/dansk) minimum nivå C1[1], Engelsk minimum nivå B2
Det er en fordel at konsulenten har erfaring med:
• Erfaring med oppfølging av eksterne leverandører
• Erfaring fra både offentlig og privat virksomhet
• Erfaring med bruk av Jira og Confluence
I tillegg er det positivt om konsulenten har kjennskap til:
• Transport- og kollektivsektoren
• Løsninger for salg og betaling
Personlige egenskaper
• Evne til å lede, motivere og utvikle team
• Evne til å skape dialog og samspill, både på tvers i organisasjonen og utenfor organisasjonen
• Meget gode kommunikasjonsevner
• Strukturert og analytisk
• Skaper klarhet og driver leveranser
• Arbeider strategisk og resultatorientert
• Evne til å skape dialog og samspill på tvers i organisasjoner
• Strukturert og god evne til å dokumentere
• Fleksibel, initiativrik og positiv
• Evne til å jobbe selvstendig og komme med konstruktive anbefalinger
Oppdragsgiver | Ruter AS |
Fylke | Oslo |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag |
Heltid/deltid | Heltid |
Søknadsfrist | 01.12.2019 |
Sist endret | 22.09.2021 21:12 |