Denne annonsen har utløpt.
Om oppdraget
Som arkitekt vil du måtte jobbe selvstendig på noen oppdrag, og sammen med senior IT-arkitekt og andre
ressurser på andre. Det er flere store og spennende prosjekter og aktiviteter på gang. Konsulenten kan i tidsrommet for oppdraget få oppgaver innenfor en eller flere av aktivitetene i listen under:
- Bistå på kundesiden rundt konseptualisering av «Strategisk målbilde for digitalisering av
parlamentarisk saksbehandling»
- Bistå med utforming av mer effektive løsninger for informasjonsutveksling mellom Regjeringen og
Stortinget
- Bistå rundt implementering av løsning for «Tale til tekst»
- Utforme strategisk målbilde for administrative IT-tjenester
- Bistå med kravspesifisering knyttet til anskaffelser
Denne listen er ikke uttømmende. Det kan også tilkomme andre aktiviteter som konsulenten kan
settes til, men innenfor rammene av IT-arkitekturarbeid.
Arbeidsoppgavene
Som virksomhetsarkitekt skal konsulenten delta som IT-avdelingens arkitekturressurs i en eller flere av
de nevnte aktivitetene overfor.
Ønskede kvalifikasjoner hos konsulenten
Sentrale forutsetninger for å lykkes i denne rollen er som følger:
- ha innehatt ledende roller innen relevant arkitekturarbeid
- ha solid erfaring med å jobbe frem arkitekturmålbilder
- erfaring med å løse oppgaver i et digitaliseringsperspektiv
- erfaring med bruk av arkitekturverktøy
- god forståelse for grensesnittet mellom forretning og IT
- god kjennskap til DIFI’s arkitekturprinsipper og retningslinjer for offentlig sektor
- erfaring med å lage gode beslutningsdokumenter for behandling på toppledelsesnivå
- god formuleringsevne, både skriftlig og muntlig, i både norsk og engelsk.
- Arkitekten må kunne sikkerhetsklareres til nivå HEMMELIG.
Konsulenten bør:
- ha erfaring med modellering ved bruk av archimate-standarden
- ha satt seg inn i parlamentariske saksgang (www.stortinget.no)
Personlige egenskaper
Konsulenten må ha følgende personlige egenskaper:
- Jobber selvstendig og evner å lede prosesser
- Teamspiller -evne og vilje til å samarbeide dele egen kunnskap
- God til å kommunisere
- Nøyaktig og grundig i sitt arbeid
- Liker utfordringer og er løsningsorientert
- Evne til å se og vurdere prosjektets og brukernes behov
- Evne til raskt å tilegne seg domenekunnskap
Oppstart, varighet og omfang
Ønsket oppstartstidspunkt er så snart som mulig etter 2. januar 2020.
Det antas en varighet frem til 31.12.2020, med mulighet for forlengelse dersom omfanget av
gjenstående oppgaver tilsier dette. Oppdraget beregnes til 100%
Oppdragsgiver | Stortinget |
Fylke | Oslo |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag |
Heltid/deltid | Heltid |
Søknadsfrist | 03.12.2019 kl. 12.00 |
Sist endret | 22.09.2021 21:12 |