Denne annonsen har utløpt.
Rollen inngår sammen med 3 andre utviklere i et SharePoint forvaltningsteam som blant annet har
ansvar for Stortingets portaler. I teamet inngår også 3 medarbeidere fra applikasjonsdrift og 1 medarbeider fra support. Teamet har som målsetning å jobbe etter smidige metoder, med Kanban og
devops som inspirasjonskilder.
En av de viktigste oppgavene i innleieperioden er å jobbe sammen med Sharepoint forvaltningsteamet
med forbedring og videreutvikling av Stortingets portalløsninger på Office 365 Sharepoint Online-
plattformen samt bidra aktivt i arbeidet med videreutvikling av Sharepoint 2013-løsningen som er
under utvikling.
Forvaltning av øvrige applikasjoner i teamets portefølje kan også være relevant for bistanden som skal
leveres.
Arbeidsoppgavene
Konsulenten skal inngå i seksjon for utviklingstjenester og jobbe tett med utviklere, driftspersoner,
tjenesteansvarlige og andre fagspesialister i Stortinget. Konsulenten skal sammen med teamet blant
annet utføre følgende oppgaver:
- Bistå forvaltningsteamet i videreutvikling og forvaltning av Office 365/Sharepoint online –
løsningen. I dette ligger både feilrettings- og videreutviklingsoppgaver
- Bistå med faglige innspill til å videreutvikle Sharepoint-løsningene til å bli en bedre tjeneste og
bidra til økt brukertilfredshet
Konsulenten skal bidra til kompetanseoverføring på SharePoint til Stortingets eget fagmiljø.
Ønskede kvalifikasjoner hos konsulenten
Sentrale forutsetninger for å lykkes i denne rollen er som følger:
- 3 års erfaring i rollen som SharePoint-konsulent.
- erfaring med vedlikehold og forvaltning av SharePoint 2013-løsninger og frem til dagens
SharePoint-teknologi.
- være god på javascript og CSS
- ha erfaring med React javascriptrammeverk
- ha erfaring med vedlikehold og forvaltning av SharePoint online/office 365-løsning
- god kompetanse og erfaring med integrasjoner (connector) knyttet til SharePoint-løsninger.
- God skriftlig og muntlig formuleringsevne i norsk
- Skal kunne sikkerhetsklareres til nivå KONFIDENSIELT
Det er en fordel at konsulenten har erfaring med:
- Oppsett og forvaltning av søk i Sharepoint
- være fortrolig med smidige arbeidsmetodikker, Scrum og/eller Kanban
- bidra med kompetanseoverføring til IT-fagpersoner og behovshavere.
Personlige egenskaper
Konsulenten må ha følgende personlige egenskaper:
- Evne og vilje til å dele egen kunnskap
- Være en «teamarbeider»
- Liker utfordringer
- Være løsningsorientert
- Gode kommunikasjon og formidlingsevner
Oppstart, varighet og omfang
Ønsket oppstartstidspunkt er 6. januar 2020 med en antatt varighet frem til 30. juni 2020, med mulighet for forlengelse. Oppdraget beregnes til 100% frem til oppgaven(e) relatert til dette bortfaller.
Oppdragsgiver | Stortinget |
Fylke | Oslo |
Ansettelsesform | Konsulentoppdrag |
Heltid/deltid | Heltid |
Søknadsfrist | 04.12.2019 |
Sist endret | 22.09.2021 21:12 |