I utgangspunktet trenger et aksjeselskap, enten det er en eller mange, mye av de samme løsningene. Her er en oversikt over de viktigste tingene du er nødt til å stille med når du har din egen bedrift.
Økonomi:
- Regnskapssystem. Vi bruker Tripletex i selskapet vårt, og er godt fornøyde med løsningen. Kombinasjonen av lav pris, skyløsning, enkelt å styre tilgang, at det er norsk etc.
- Fakturasystem. her bruker vi Tripletex til å sende fakturaer. Det gjør at man enkelt og greit kan legge fakturaer til betaling, og samtidig bokføre disse.
Salg/støtte:
- For å følge opp kunder, og leverandører, kan det være nødvendig med et CRM-system. Mange er kanskje kjent med Superoffice, WebOffice1, Salesforce, Microsoft CRM.
- Timeføringssystem: Her mener vi det i utgangspunktet med énpersonsforetak er unødvendig å gå til innkjøp av software for å styre løsningen.
- Kommunikasjonsverktøy: Dette handler endel om preferanse, men de to vanligste løsningene, og som krever lite administrasjon og driftstid er Google Apps, og Microsoft Office 365. Vi har selv valgt Microsoft sin løsning. Bakgrunnen for dette var at man kan benytte Lync i denne sammenheng. Mange IT-folk trenger Lync i det daglige, og vi ønsket det samme.