Tilgjengelighet | 100 % fra 03.01.2024 |
Type tilgjengelighet | On-site |
Status | Aktiv |
Referanse | CP 240822255 |
Beskrivelse av konsulentens kompetanse
I rollen som fungerende HR-sjef hos Spordrift, har konsulenten ledet et team av HR-rådgivere, HR-systemleder og HR-tjenestefunksjonen. Innsatsen har vært sentrert rundt etablering av effektiv struktur i avdelingens daglige leveranser og prosjekter. Dette inkluderer implementering av et nytt saksbehandlingssystem for HR-tjenester (Jira) med tilhørende rutiner, designet for å støtte bedriftens prosesser og forbedre samhandling.
Konsulenten har vært ansvarlig for koordinering og prioritering av oppgaver, oppfølging av teamet og leverandøren, samt å fasilitere et godt samarbeid og sikre fremdrift. Målet har vært å sikre at systemet imøtekommer organisasjonens behov og er i samsvar med de overordnede målene og strategiene til Spordrift. Resultatene inkluderer økt tilfredshet i organisasjonen og forbedret kvalitet og hastighet i førstelinjestøtten, med høy medarbeidertilfredshet internt i teamet.
Som en sentral del av HR-direktørens lederteam, har konsulenten også bidratt til utviklingen av HRs felles leveranser og strategi, samt kommunisert strategiske mål og ambisjoner til teamet gjennom konkrete planer og aktiviteter.
I rollen som IT Service Delivery Manager har konsulenten hatt det overordnede ansvaret for applikasjoner, tjenester og ende-til-ende leveranser innen flere forretningsområder nasjonalt og globalt. Konsulenten har også hatt teamlederansvar for ansatte i den interne IT-avdelingen, en tverrfaglig enhet bestående av forretningsanalytikere og systemspesialister. Sammen har de forvaltet og utviklet eksisterende og nye applikasjoner og IT-tjenester.
En viktig suksess i denne rollen inkluderte implementering av smidige metoder (Scrum) ved bruk av Jira/Confluence, noe som forbedret samarbeid og arbeidsflyt i teamet. Konsulenten har hatt tett dialog med ulike interessenter, inkludert produkteiere, systemutviklere, prosjektledere og leverandører.
Oppgavene til konsulenten har inkludert daglig ledelse med fokus på prioritering av oppgaver og teamets resultater, samt ansvar for rekruttering, opplæring og oppfølging av ansatte.
Konsulenten søker nå etter nye utfordringer der de kan anvende sin erfaring innen teamledelse, koordinering og leveranseansvar. Konsulenten beskriver seg selv som strukturert, innovativ og engasjert.
Nøkkelkompetanse:
- Teamledelse/administrativ ledelse
- Utvikling og implementering av prosesser og tjenester
- Digital transformasjon, endringsledelse
- Kommunikasjon mellom forretningen og IT
- Organisasjonsutvikling
- IT Service Management
- Prosjektledelse
- Økonomi: fakturering, rapportering og prognose
Roller:
- Teamleder
- Endringsleder
- Tjenesteeier
- Prosessleder
- Prosjektkoordinator
- HR-leder
- Business Analyst
- Service Delivery Manager
- Kontraktsforvalter